Linkpizza

woensdag 26 september 2018

Geld maakt toch niet gelukkig?!

geld maakt niet gelukkig
Een beetje rare kop misschien voor een blogster die op weg is naar 5 ton: Geld maakt toch niet gelukkig?! Een aloud gezegde is dat geld niet gelukkig maakt. Geld stinkt en in onze Nederlandse cultuur is het soms lastig als je boven het maaiveld uitsteekt. Waarom die focus op geld, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg... Ondanks dat heb ik mezelf dus een doel gesteld om 5 ton bij elkaar te verdienen. En toch gaat het eigenlijk niet om dat geld. Waar gaat het dan wel om?

Focus

Dat getal van 5 ton (en dit blog) helpt mij om focus te houden en het daagt mij uit. Wellicht heb ik aan minder ook genoeg om het pand te kopen voor mijn winkel, maar ik wil mezelf graag uitdagen. Welke stappen moet ik zetten om het doel te bereiken? Ik wil vooral van dit traject leren. Eén van de dingen die ik leer is het omgaan met social media. Ik heb er bewust voor gekozen, ondanks het feit dat ik het mezelf niet bepaald makkelijk maak, om dit blog anoniem op te starten. Ik maak dan ook geen gebruik van mijn bestaande netwerk om volgers te krijgen. Dus verdiep ik me in social media. In Twitter, in Pinterest en mogelijk in een later stadium ook nog in Facebook en Instagram. Hoe krijg ik volgers op deze kanalen en hoe krijg ik een vaste lezersgroep op dit blog? Dat zijn de zaken waar ik me op het moment in verdiep. En het leuke is, alles wat ik in dit traject leer is niet alleen handig voor dit blog, maar ook voor mijn winkel. En daarmee kan ik weer de omzet verhogen en kom ik sneller bij mijn doel.

Al doende leert men

Ik ben niet bepaald het schoolse type, die in de lesbanken gaat zitten en alle informatie opzuigt. Nee, ik leer liever door te doen. Dingen uitproberen en testen. Werkt het? Dan gaan we door op deze manier, werkt het niet? Dan ga ik op zoek naar een manier die wel werkt. Hoe ik daar achter kom? Door heel veel te lezen. Relevante blogs van ervaringsdeskundigen lezen en vervolgens toepassen. Want iets leren is 1 dingen, maar je bereikt pas iets als je het geleerde ook op een goede manier weet toe te passen.

Het gaat niet om geld

Kortom, het gaat me dus eigenlijk niet om het geld, maar wel om het hele leertraject. Want: een mens is nooit te oud om te leren 😃. En ik ben ervan overtuigd dat je wel gelukkiger wordt naarmate je telkens meer bijleert. En in dit geval maakt geld (of de weg ernaar toe) wel gelukkig!

Wat doe jij om jezelf verder te ontwikkelen? 

Heb jij nog goede tips hoe ik  (meer) volgers krijg op dit blog? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je reactie wordt zo snel mogelijk gepubliceerd. Bedankt voor je feedback!