Linkpizza

woensdag 9 januari 2019

Wat mediteren mij brengt

mediteren
Tot voor kort wist ik amper wat mediteren was. Wel wist ik dat ik de paar minuten ontspanning na de bodybalance les in de sportschool erg prettig vond. Als gereformeerd opgevoed meisje waren dit soort dingen iets waar je verre van moest blijven. Net als yoga. Waarom is me echt een raadsel, want als ik er nu naar kijk, dan is het bidden eigenlijk ook een soort van meditatie. Tenminste in mijn ogen dan...

Al langere tijd luister ik de podcasts van Michael Pilarczyk en 2 jaar geleden volgde ik zijn programma 'your roadmap to succes & happiness' waar ik voor het eerst in aanraking kwam met een geleide meditatie. Ik vond het een hele bijzondere, positieve ervaring, maar deed er vervolgens vrij weinig mee.

Totdat ik vorig jaar een bericht zag langskomen dat ze een meditatie app aan het ontwikkelen waren en mensen zochten die de app wilden testen. Ik gaf me op en ik bleek één van de gelukkigen te zijn die de app mocht gaan testen.  Dagelijks mediteerde ik met de verschillende meditaties die de app biedt.



Bijkomend voordeel was dat ik het boek 'Think & Grow Rich' van Napoleon Hill als luisterboek kon beluisteren. Het boek had ik al geruime tijd op mijn nachtkastje liggen, maar ik kwam er maar niet toe om het te lezen.

Het is een erg inspirerend boek, waar ik later nog eens een artikel over wil schrijven.

Lees ook mijn artikel 'uitkomst voor drukke mensen'

Ik werd fan van de app en kocht meteen de betaalde versie, zodra dit mogelijk was.  Inmiddels mediteer ik dagelijks, met de app MEDITATION MOMENTS. Er zijn verschillende meditaties, speciaal voor de ochtend, voor de avond, voor inspiratie, voor ontspanning en voor een korte break.

Die laatste is handig als je een drukke dag hebt en toch even een momentje voor jezelf wilt, juist belangrijk op die momenten.

Wat het dagelijks mediteren mij nu brengt?

  • Sinds ik dagelijks mediteer slaap ik beter, dieper. Hierdoor ben ik beter uitgerust en heb ik overdag meer energie. 
  • Doordat ik meer energie heb, snoep ik minder, waardoor ik meer energie houd. En stiekem val ik langzaam ook nog wat af, bijkomend voordeel. 
  • Doordat ik minder moe ben, ben ik voor mijn omgeving gezelliger in de omgang ;)
  • Doordat ik meer energie heb kan ik beter focus houden op de dingen die ik wil doen.
  • Doordat ik betere focus houd, bereik ik mijn doelen sneller

Dus al met al brengt het mediteren mij heel erg veel. Nu lijkt het erop dat dit artikel een reclamepraatje is voor Michael Pilarczyk, maar dat komt meer doordat ik geen andere apps ken en ook niet op een andere manier heb gemediteerd.

Mediteer jij wel eens? En hoe doe je dat dan? Ik zou het fijn vinden als je dat hieronder wilt delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je reactie wordt zo snel mogelijk gepubliceerd. Bedankt voor je feedback!