Linkpizza

maandag 27 augustus 2018

Passief inkomen



Een passief inkomen, een inkomen waar je nauwelijks iets voor hoeft te doen. Wie wil dat nou niet? Onder een passief inkomen vallen bijvoorbeeld de inkomsten die je krijgt door een online training te verkopen. Je moet natuurlijk wel eerst de training maken en zorgen dat je klanten krijgt, maar daarna kan het vrij eenvoudig gaan. Je kunt de training keer op keer verkopen en zo kan het zijn dat je de volgende ochtend wakker wordt en rijker bent dan de avond ervoor.

Zelf heb ik er wel eens over gedacht, om zo'n online training te maken. Alleen weet ik niet zo goed waarin, want doordat ik een hele brede interesse heb weet ik van heel veel dingen wel iets, maar ben ik nergens een expert in. Althans, dat vind ik zelf. En zolang ik die overtuiging heb hoef ik het niet te proberen, dan wordt het toch niets ;).



Vastgoed

Als je een groot eigen vermogen hebt dan kan het lonen om je geld te investeren in stenen, in gebouwen wel te verstaan. Koop een woning of een bedrijfspand en verhuur deze. Zo krijg je maandelijks geld binnen van de huur waar je relatief gezien weinig voor hoeft te doen. Leuk natuurlijk, maar als je dit blog leest omdat je mijn weg naar 5 ton wilt volgen om er zelf wat van te leren dan is de kans groot dat jij nog niet het vermogen hebt waarbij je dit kunt doen. Net als ik en daarom ben ik altijd op zoek naar andere inkomensbronnen. Bij voorkeur waarbij je niet zoveel tijd hoeft te investeren als bij een baan. Want die heb ik al genoeg. Met 2 parttime banen in loondienst en een eigen winkel en een webshop weet ik soms niet hoe ik mijn tijd moet verdelen. Ik zie het wel als een luxe probleem, want hey ik heb tenslotte werk en een inkomen. Alleen gaan deze relatief kleine inkomstenbronnen bij elkaar mij niet op korte termijn naar de 5 ton brengen. En toen kwam ik Futurenet tegen...

Futurenet

2 weken geleden las ik voor het eerst iets over Futurenet via de social media van Simone Levie. Ken je haar nog niet, google haar maar eens, dan komt er genoeg informatie naar boven ;). Het zaadje was gepland, maar ik nam nog geen actie. Tot ik vorige week bij Maartje Koper (google ook maar eens :)) er weer over las. Toen ben ik me er meer in gaan verdiepen met als resultaat dat ik afgelopen 3 dagen geleden op een avond ben ingestapt.


Wat is dat dan precies Futurenet?

Futurenet is een vorm van social media, zoals Facebook. Net als op Facebook kan je er als ondernemer adverteren, alleen is het leuke hieraan dat je je advertentie inleg met winst uitgekeerd kan krijgen. Je koopt een 'adpack' voor 50 dollar en na 4 maanden is deze zelfde adpack zo'n 60 dollar waard. Futurenet laat je delen in hun succes en keert een deel van de winst aan je uit. Hoe leuk is dat? Er zit wel 1 voorwaarde aan, je moet elke dag op 10 advertenties klikken wat je 5 minuten tijd kost, ongeacht het aantal adpacks die je bezit. Vervolgens zie je elke dag de waarde van je adpacks oplopen en na 4 maanden worden ze uitgekeerd in je online account. Dan kan je er voor kiezen om weer nieuwe adpacks aan te schaffen. Je kan er met 1 beginnen of meer, net zoveel als jij je geld kan missen. Maar let wel op: het blijft een risico investering, je geld is niet gegarandeerd veilig zoals bij de bank.


Omdat Futurenet gelooft in de kracht van het netwerk maken ze het nog leuker: investeert iemand via jou bij Futurenet, dan krijg je een commissie over het bedrag wat die persoon investeert. En breng die persoon iemand aan, dan krijg je daar ook een (kleinere) commissie over. Dat gaat zo door tot 5 niveaus. Dit wordt ook wel netwerkmarketing genoemd. Veel Nederlanders vinden dit eng of raar, persoonlijk vind ik dit helemaal niet raar. Ik geef een klant ook wel een extraatje als ik via hen een nieuwe klant krijg, dus waarom niet op deze manier? En op deze manier kan je dus echt een passief inkomen opbouwen, een inkomen waar je nauwelijks iets voor hoeft te doen behalve het klikken van 10 advertenties.

Ben je ondernemer dan wordt het nog leuker, want je kunt voor die 50 dollar die je inlegt zelf een advertentie aanmaken. Die wordt dan door andere FN gebruikers gezien waardoor je ook nog beter zichtbaar bent, onder een groter publiek bekend wordt èn hoger zult scoren bij Google. Bij Facebook ben je je geld kwijt, bij Futurenet krijg je het geld met winst weer terug. Hoe leuk is dat?

En hoe gaat het nu dan?

Ik hou van zekerheid, ik heb daarom een relatief laag bedrag ingelegd. Ik ben begonnen met 150 dollar waar ik nu 2 adpacks van 50 dollar heb uitgegeven. Via deze adpacks kan ik zelf geen advertentie plaatsen, ik ben nog niet zover met mijn website dat ik dat kan doen. Die laatste 50 dollar laat ik dus nog even staan tot ik zover ben, maar die 100 dollar begint z'n werk te doen. Op mijn dashboard zie ik onderstaande foto, de winst wordt verdeeld over 2 potjes. waarom dat zo is weet ik nog niet, maar daar kom ik vanzelf een keer achter.


Je ziet het duidelijker op de volgende afbeelding:



En dat is dus in 2,5 dag met slechts 100 dollar. Hoe hoger het bedrag wat je investeert, hoe sneller dit oploopt natuurlijk. Het is niet veel, maar de rente op de bank is vele malen lager. Het proberen waard dacht ik zo, maar wel met in mijn achterhoofd: het is een risico-investering.  

Voortgang

Ik zal op dit blog proberen wekelijks mijn voortgang en acties met betrekking tot Futurenet te delen. Dan kan je zelf zien hoe het gaat.

Wil jij meer weten over Futurenet? Reageer hieronder en ik stuur je meer informatie.

Heb jij al een passief inkomen gegenereerd? Ik ben benieuwd op welke manier jij dit hebt gedaan! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je reactie wordt zo snel mogelijk gepubliceerd. Bedankt voor je feedback!